2010. november 8., hétfő

Hiteljugend-2010.11.05. Garabonciás, Szeged





"Magyarország, rózsaszín a gettó
Magyarország, hatvanezer nettó
Magyarország, láger rádió
Magyarország, sír tv"

/Hiteljugend:Magyarország/



2010. 11.05.-én 3 zenekar, köztük a Hiteljugend nevű szegedi punk/new wave formáció lépett színpadra a szegedi Garabonciásban. A most következő cikkemben csak a Hiteljugend fellépéséről fogok szót ejteni.

A Hiteljugend napjaink Magyarországának legjobb punkzenekara, ezt túlzás nélkül állíthatom. És miért vagyok ebben olyan biztos? Azért, mert az utóbbi hónapokban szinte majdnem minden szegedi fellépésükön jelen voltam, és persze jópárszor meghallgattam eddigi egyetlen hanghordozójukat, az "Euschwitz"-et.
A szegedi Hiteljugend okosan ötvözi a 80-as évek elektropunk/new wave (pl: Deutch-Amerikanische Freundschaft, BTK) zenéjét az energikus punkzenével, megspékelve globális világunk és a mai Magyarország társadalomkritikus, ám mégis vállalható dalszövegeivel.
És persze ott van rajtuk a bélyeg, hogy "ők egy szegedi punkzenekar", hiszen aki ezen a vonalon forog, annak feltétlenül ismernie kell minimum a (már a csapból is folyó) CPg-t és a 88-as Csoport nevű 80-as évekbeli helyi zenekarokat. És akkor még nem is említettem a Zártosztály, vagy a Boldog Idők nevű korabeli szegedi együtteseket... Na de vissza a témához!
Szóval a fent említett összetevők eredménye a biztos siker, amit mi sem bizonyított jobban, hogy mire a Hiteljugend a koncert estéjén színpadra lépett (kb: 22:30 után), már szép kis tömeg verődött össze a Garabonciásban.
A zenekar egy rövid hangolást követően az "Előhang" c. instrumentális dallal nyitott, majd ezt követte a "Kevés" c. szám. Szinte az összes dalt eljátszották az Euscwitz albumról (Magyarország;Vadak vagyunk; 84-es csapdája;Euschwitz;Hiteljugend;Diszkóbaleset; Apa), illetve játszottak két új dalt (S.O.S.;Wir sind jugend) is, ráadásként pedig az "Elfekvő" c. dalt adták elő, amely szintén szerepel az Euschwitz lemezen. Meglátszott a közönségen is, hogy jól érezte magát a koncert alatt, a többség kívülről fújta a Hiteljugend dalszövegeit, volt egy kis pogo meg lökdösődés, de más semmi komoly.
Mit is írhatnék még erről a koncertről? Ja igen, a "Hiteljugend" c. szám közben jópáran a tömegből elkezdtek "sieg heil!"-ezni, meg "heil hitler!"-ezni, úgy látszik, hazánkban már nagy hagyománya van a punk koncerteken való "siegheilezésnek", gondoljunk csak a korai, 1981-es évjáratú punkzenekarainkra, mint például a Rottens....
E számomra szégyenteljes eseten kívül csak a "Wir sind Jugend!" c. daluk nem tetszett. Pedig az énekesük, Dudva elég jól bekonferálta.Vajon ez a dal is helyet fog kapni a következő lemezen? Remélem nem. Azért a "Wir sind Jugend" (Fiatalok vagyunk) állandó ismételgetése helyett tartalmasabb és szellemesebb szöveget is el tudtam volna képzelni.

Mindent összevetve elmondhatom, hogy a koncert remek volt, a zenekar jól szólt. Az aki ott volt, kapott egy remek punk koncertet egy kis 80-as évekbeli szájízzel,ami viszont szerintem egyáltalán nem volt gond. Remélem lesz még részem hasonlóan jó szegedi koncertekben!

1 megjegyzés:

  1. Szegeden az utóbbi időben eléggé jó bandák vannak. Én is szívesen járok át és bár én is nagyon szeretem a Jugendet, nekem kicsit egy kaptafára készülnek a számaik. A Krumpliczukor és a Párt a nagy kedvenceim, előbbi a remek szövegek és új lemezük kurvajó hangzása miatt, utóbbi pedig az itthon még szokatlan, borús, elszállós zenei világ miatt. Csak így tovább a bloggal.

    Üdv.
    Andi

    VálaszTörlés